Počinje oštrije kažnjavanje „divljih” taksista

Problem „divljih” taksista na Aerodromu „Nikola Tesla” biće rešen vrlo brzo. Ovo proizilazi iz juče održanog sastanka na samom aerodromu na kome su bili predstavnici mnogih taksi udruženja, ministarstava saobraćaja i policije, gradskih sekretarijata za javni saobraćaj i inspekcijske poslove, i francuskog „Vansija” koji upravlja aerodromom.

Jedan od učesnika sastanka iz taksi udruženja, koji je želeo da ostane anoniman, kaže za naš list da je sastanak bio odličan i da očekuje da će nadležni odmah preduzeti mere prema njegovim nelicenciranim kolegama.

„Donet je operativni plan čija je suština veće prisustvo državnih institucija i posebno komunalne policije koja će gledati da li ima narušavanja javnog reda i mira i da li taksisti poštuju pravilnik o radu. Kontrolisaće se i regularni taksisti koji stoje u redu na taksi stajalištu, jer i oni krše propise – ubacuju se preko reda, ali i oni „divlji” koji stoje u holu zgrade i vuku putnike za rukav”, navodi naš sagovornik.

Podsećanja radi, problem sa „divljim” taksistima posebno je narastao otkako traju radovi na aerodromu. Zbog toga je čak rukovodstvo francuske kompanije „Vansi”, koja upravlja aerodromom, zapretilo da će formirati svoju taksi službu u odlaznom smeru. Oni, međutim, prema propisima ne mogu to da urade jer nije u njihovoj nadležnosti, već gradskog sekretarijata za saobraćaj. Oni bi, eventualno, mogli da osnuju taksi prevoz u saradnji sa nekim taksi udruženjem.

Upućeni napominju da predstavnici „Vansija” nisu ni mislili da osnuju svoju taksi službu, već da su plasiranjem te informacije u javnost hteli da ukažu na veličinu problema.

Iz kompanije „Beograd erport” koja upravlja Aerodromom „Nikola Tesla” za „Politiku” navode da je u interesu građana i „Beograd erporta” da usluga taksi prevoza bude kvalitetnija.

„U stalnoj smo komunikaciji sa državnim organima u cilju rešavanja ovog dugogodišnjeg problema”, objašnjavaju. Francuska kompanija „Vansi” dobila je 2019. koncesiju da upravlja beogradskim aerodromom na 25 godina. Pojačana kontrola trajaće dok se ne pusti u rad novi dolazni terminal, a predviđeno je da to bude 1. juna. Pre desetak dana napravljena je nova taksi stanica, mnogo uočljivija, tako da bi i to trebalo da olakša putnicima prevoz. Od 1. juna, prema sadašnjem planu, taksisti će moći da voze putnike sa dva nivoa dolaznog terminala aerodroma. Na donjem terminalu zadržaće se sistem vaučera koji postoji i sada, a u svakom trenutku trebalo bi da turistima budu na raspolaganju 34 taksi vozila.

Putnici koji ne žele da uzmu vaučer moći će da naruče taksi prevoz bilo kog udruženja s tim što će u taksi ulaziti na gornjem nivou dolaznog terminala. Ti taksisti imaće na raspolaganju 10 minuta da sačekaju stranku, a da im se to vreme ne tarifira kao sat parkinga od 400 dinara.

Ukratko, ubuduće, uz pojačanu kontrolu nadležnih službi, putnike s aerodroma voziće samo licencirani taksisti. Kako se može čuti, da bi država što efikasnije stala na put „divljim” taksistima menjaće se zakoni o prevozu putnika u saobraćaju i policiji koji bi omogućili da se „divljim” taksistima, bar privremeno, oduzme vozilo.

Od Aerodroma do Trga republike 100 evra

Od Aerodroma do centra grada, na primer do Trga republike, taksi vožnja košta 2.500 do 3.000 dinara. „Divlji” taksisti istu relaciju naplaćuju od 8.000 do 12.000 dinara, odnosno 100 evra.

Prava Pekara počinje sa radom u Smederevu!

Radno vreme objekata je od 06 do 18

Očekujemo Vas!