Za većinu pripadnika generacije Zed pisanje malim slovima nije samo stilska preferencija već kulturni marker koji odražava njihove vrednosti i stavove prema tradiciji. Uticajni umetnici rođeni između 1997. i 2012. godine pojačavaju ovu estetiku koristeći mala slova u, na primer, naslovima pesama ili albuma, kao i pojedini brendovi koji koriste mala slova kako bi signalizirali neformalnost.
Ograničenja prošlosti
Pridržavanje normama u gramatici i pravopisu najpre su, razvojem tehnologije, potisnuli emotikoni, a sada su nastupila mala slova, čija je upotreba “jednostavna i oslobođena ograničenja prošlih generacija”.
„Velika slova mogu da izgledaju strogo ili naglo. Ovo je, na kraju krajeva, generacija koja je odrasla na mreži, gde je granica između formalne i neformalne komunikacije često zamagljena. Pisanje malim slovima je način da se odbaci autoritet i krutost povezanih sa tradicionalnom gramatikom. Neguje atmosferu inkluzivnosti i emocionalne veze”, navodi Kejtlin Džerdin, američka menadžerka društvenih medija, prenosi “Gardijan”.
Pitanje stila
Zumeri uglavnom isključuju opciju velikih slova na svojim mobilnim relefonima i računarima. Za neke od njih mala slova su takođe pitanje stila. Minimalizam odgovara široj ljubavi ove generacije prema jednostavnosti i nesavršenosti. Za druge, pisanje malim slovima se često čini instinktivno ispravnim i nastavljaju da pišu njima iz navike i zato što ostali sa kojima komuniciraju to rade.
Mladi ljudi se, međutim, vraćaju na velika slova u profesionalnim ili akademskim okruženjima, gde formalnost još uvek ima težinu. Neki su čak usvojili pisanje velikih slova kao duhovit marker odraslog doba. Postoji izvesna moda na internetu gde mladi objavljuju da su ponovo uključili auto-kapitalizaciju kao znak zrelosti.