Rast cena hrane naglo menja navike potrošača u Srbiji, ali i širom Evrope. Primećuje se da mnogi smanjuju izdatke za hranu, kupujući manje artikala i jeftinije proizvode. Gotovo četiri od 10 potrošača (37 odsto) izjavilo je da kupuju manje crvenog mesa, dok trećina kupuje manje ribe i pilećeg mesa. Kupci potpuno smanjuju određene proizvode kako bi uštedeli novac, pri čemu je jedan od 10 potrošača izjavio da je potpuno prestao da kupuje gotovu hranu, a 10 odsto alkoholna pića. Trećina anketiranih kupaca je izjavila da je smanjila izdatke za kupovinu žitarica i mlečnih proizvoda, a toliki njih je izjavilo da je u potpunosti prešlo na kupovinu jeftinije marke.
Zajedničko za sve kupce je da su odlučili da donose promišljenije izbore pri kupovini. Više od polovine je izjavilo da sada proverava cene više nego pre pandemije. Četiri od deset kupaca je reklo da obavlja manje neplaniranih kupovina, a isto toliko njih proverava rokove upotrebe. Anketa je pokazala da trećina potrošača smatra da sada obraćaju više pažnje na cene hrane, a tek 19 odsto njih je izjavilo da im je ponašanje ostalo nepromenjeno. Kriza je pokazala koliko je prehrambeni sistem slab kao i da, po mišljenju stručnjaka, mora da se promeni lanac snabdevanja. Više od polovine anketiranih evropskih potrošača smatra da je rat u Ukrajini povećao cene hrane u Evropi. Potrošači smanjuju kupovinu.