Boru je potrebna biciklistička infrastruktura, zone 30 i zona usporenog saobraćaja, Plan održive urbane mobilnosti i izmena Odluke o tehničkom regulisanju saobraćaja na teritoriji grada Bora smatra oko 90 odsto ispitanika u istraživanju koje je sprovelo strukovno udruženje „Sigirne staze“. Nadležni još uvek nisu odgovorili na inicijative proizašle iz sprovedenog istraživanja.
Polazeći od ideje da je bicikl je idealno prevozno sredstvo u gradu koje ima brojne prednosti –, smanjuje gužvu, lako ga je pokrenuti i zaustaviti, ne zahteva veliki prostor niti posebne uslove parkiranja, podmlađuje, zbližava ozdravljuje planetu – u borskom udruženju „Sigurne straze“ sproveli su istraživanje među svojim sugrađanima.
Rezultate su prezentovali na javnoj tribini “Kako unaprediti položaj biciklista u Boru?” uz predstavljanje prve GIS platforma za bicikliste u regionu i model unapređenja bezbednosti biciklista na teritoriji grada Bora.
Učesnici tribine saglasni da biciklisti u Boru spadaju u ugroženu kategoriju učesnika u saobraćaju i da Gradska uprava nije zainteresovana za rešavanje pomenutog probleme, kaže za Danas Igor Velić iz „Sigurnih staza“.
– Borani su lošim ocenama ocenili postupanje vozača prema biciklistima u saobraćaju. Najveći procenat ispitanika (42,36%) postupanje vozača ocenjuje dovoljnom ocenom, a potom slede nedovoljna (32,02%) i dobra (19,21%). Takođe, poražavajući su i podaci koji govore i o postupanju vozača prema deci u saobraćaju, gde 35 odsto ispitanika postupanje vozača ocenjuje dovoljnom ocenom – navodi Velić.
U cilju unapređenja položaja biciklista u Boru, ovo udruženje uputilo je gradskoj upravi u Boru tri inicijative: da Bor dobije biciklističku infrastrukturu i Plan održive urbane mobilnosti, kao i da se izmene Odluke o tehničkom regulisanju saobraćaja na teritoriji grada Bora.
Opravdanost inicijative potvrđuje i činjenica da skoro 90 odsto ispitanika smatra da je Boru potrebna biciklistička infrastruktura, zone 30 i zona usporenog saobraćaja, Plan održive urbane mobilnosti i izmena Odluke o tehničkom regulisanju saobraćaja na teritoriji grada ističe naš sagovornik.
– Odgovor nadležnih na dostavljene inicijative još nismo dobili. Gradska uprava takođe nije podržala inovativan i jedinstven projekat u Srbiji odnosno prvu GIS platformu za bicikliste i model tehničkog regulisanja saobraćaja na teritoriji grada Bora, kao i mere za unapređenje bezbednosti biciklista u saobraćaju, iako je platforma predstavljena na četiri konferencije u zemlji i inostranstvu – kaže Igor Velić.
Prema njegovim rečima, sprovedena analiza pokazala je da su građani Bora nezadovoljni saobraćajnim i urbanističkim uređenjem grada od strane Gradske uprave budući da je više do 80 odsto građana nedovoljnom ocenom ocenilo ulaganje Gradske uprave u razvoj biciklističkog saobraćaja.
Na tribini je predstavljena i edukativna brošura „Kreći se održivo-Bor na dva točka“ autora Igora Velića i Nenada Jevtića koja sadrži osnovna pravila saobraćaja za bicikliste.
Projekat je podržan od strane „Zajedno za aktivno građansko društvo – ACT“.
ACT je projekat Vlade Švajcarske čiji je cilj aktivno građansko društvo u kome građani više učestvuju u procesu donošenja odluka, naročito na lokalnom nivou, a sprovode ga dve nevladine organizacije: Helvetas Swiss Intercooperation i Građanske inicijative.