Verske organizacije, ali i pojedinci širom sveta osudili su deo umetničkog performansa koji je izveden tokom otvaranja OI navodeći da je „parodija na ’Tajnu večeru’ Leonarda da Vinčija”
Otvaranje ovogodišnjih Olimpijskih igara u Parizu je obeležio skandalozni performans koji se teško može nazvati čak i potkulturnim, saopšteno je iz Informativne službe Srpske pravoslavne crkve (SPC). „Sadržaj tog performansa – bez potrebe da ulazimo u njegove detalje koji su prethodnih dana pomno analizirani od strane mnogih – nesumnjivo se može okarakterisati kao antihrišćanski, a samim tim i kao anticivilizacijski, budući da evropska civilizacija počiva upravo na hrišćanskim vrednostima. I koliko god ga neki ljudi pravdali ’slobodom umetničkog izraza’ ne sme se zaboraviti činjenica da svaka sloboda za sobom povlači i odgovornost”, navode iz SPC.
Podsetimo, nakon otvaranja Igara u Parizu 26. jula, verske organizacije, ali i pojedinci širom sveta osudili su deo umetničkog performansa na kojem su učestvovale LGBT osobe, koji je izveden tokom otvaranja, a za koji su naveli da je „parodija na ’Tajnu večeru’ Leonarda da Vinčija”. Ubrzo nakon toga, organizatori OI su uputili zvanično izvinjenje uz obrazloženje da im nije bila namera da pokažu nepoštovanje prema bilo kojoj religijskoj grupi, već upravo suprotno, da pokažu toleranciju i zajedništvo.
I SPC ukazuje da na pomenuti događaj nisu reagovali samo hrišćani, već i muslimani. „Nisu reagovali samo religiozni ljudi, već i ličnosti poput Ilona Maska, najpoznatijeg čoveka iz sveta savremenih tehnologija, koji kaže da nije verujući, ali, prema sopstvenim rečima, drži i poštuje upravo osnovne hrišćanske etičke principe. Posle svega što se desilo još uvek je aktuelno pitanje: kako je moguće da se tako nešto dogodi u kulturnoj prestonici Evrope koja je, pritom, ne tako davno bila i simbol pristojnosti?”, pitaju iz SPC.
Trenutno, kako ocenjuje SPC, prisustvujemo globalnom trendu uništavanja pristojnosti u javnoj sferi, koja pred našim očima nestaje pod pritiskom masovnih poruka vulgarnog tipa. „Pristojnost sama po sebi označava uvažavanje i poštovanje drugog, što bi trebalo da je u osnovi svakog zdravog društva. Pritom, drskost i krajnji primitivizam u omalovažavanju jednog od najlepših umetničkih dela svih vremena, ’Tajne večere’ Leonarda da Vinčija, umetnika i pronalazača koji je po genijalnosti bio rame uz rame sa našim Nikolom Teslom, govori i o još jednoj dimenziji sunovrata. Ona se tiče odbacivanja koncepta lepog i dobrog. Podsetimo, u antičkoj misli lepota i dobrota su bile izjednačene, suštinski i terminološki. Danas, toliko vekova posle epohe neznabožačke postojbine Olimpijskih igara koja je toliko cenila lepo i dobro, došli smo do paradoksa da se u Evropi, koja je vekovima unazad prosvećena Hristovom naukom, dogodi da se na otvaranju Olimpijskih igara ismeva ono najlepše i najbolje – lik Hristov i njegovih apostola”, ocenila je SPC.