Potreba za promenom saobraćajnog modela u Smederevu

U Smederevu je registrovano preko 30.000 putničkih automobila, podaci su lokalnog udruženja „Urbano zeleno”, čiji aktivisti smatraju da je saobraćajni model u tom gradu zastareo, nebezbedan, neefikasan i nanosi mnogo štete građanima.

– Automobili su okupirali grad, zauzimaju sve tipove javnih površina: kolovoze, trotoare, zelene površine, nasipe, sportske terene, a sve češće ih možemo videti i u pešačkim zonama. Preveliki broj građana koristi ovaj vid prevoza bez posebne potrebe. Grad više liči na veliki parking nego na funkcionalnu gradsku sredinu namenjenu životu ljudi – smatraju u ovom udruženju.

Motorna vozila, pritom, značajno doprinose izuzetno lošem kvalitetu vazduha koji Smederevci udišu tokom velikog broja dana u godini. Prema istraživanjima udruženja „Urbano zeleno”, prosečna starost automobila u ovom gradu je oko 17 godina. Takvi automobili ne mogu zadovoljiti ekološke standarde. Izduvni gasovi su otrovi koje udišemo svakodnevno, smatraju oni.

Ukazuju da ovakav model saobraćaja dosta i košta, jer, kako navode, šteta koju privatna vozila nanose infrastrukturi grada je prevelika.

Primer rekonstrukcije Ulice vojvode Đuše, koja je nova, a morala je biti iznova rekonstruisana zbog nesavesnog parkiranja teških vozila, i bespotrebnog trošenja 700.000 dinara, samo je jedan od mnogih, smatraju aktivisti udruženja „Urbano zeleno”, dodajući da se na sve ovo naslanja i problem neplanske gradnje stambenih objekata, te pozivaju da grad izmeni propise za izgradnju višeporodičnih stambenih objekata.

Njihova analiza gradskog saobraćaja pokazala je da veliki broj stanara u novoizgrađenim zgradama svojim vozilima opterećuje postojeći prostor oko objekta i u njegovoj blizini. Pritom, stambene zgrade se grade bez zelenih površina, bez dečjih igrališta, prostora za rekreaciju i odmor, a estetika grada je, smatraju oni, narušena. Uz sve to, građani imaju sve manje prostora za pešačenje i vožnju bicikla, pogotovo osobe sa specifičnim potrebama u kretanju.

– Grad Smederevo mora uspostaviti adekvatan, savremeni model saobraćaja. To podrazumeva: više prostora za pešake, izgradnju biciklističkih staza, uspostavljanje adekvatnog javnog prevoza, iskorišćavanje potencijala železnice i manje prostora za najlošiji vid prevoza – privatna putnička vozila. Svaka ulica mora dobiti adekvatan prostor za pešački saobraćaj, a svaka veća ulica biciklističku traku ili stazu – poručuju iz „Urbano zeleno”.

Inače, u Smederevu ne postoji biciklistička infrastruktura.

Prava Pekara počinje sa radom u Smederevu!

Radno vreme objekata je od 06 do 18

Očekujemo Vas!