Masimo Savić (1962-2022) je sa bendom Dorijan Grej bio važan deo novog talasa, a njegov način pevanja bio je autentičan i uticajan, ocenio je večeras rok publicista Branimir Lokner.
„Dorijan Grej je bio ne samo odskočna daska Saviću. već je bio važan bend zagrebačkog novog talasa. Njegov način pevanja je doneo nešto novo, a kasnije su to usavršili neki drugi pevači kao što je recimo Damir Urban”, rekao je Lokner Tanjugu.
Nekadašnji novinar muzičkog časopisa Rok prisetio se da je Savić krajem osamdesetih „prešao na stilski drugačiju formu i okrenuo više popu na svoj način”.
Savićev samostalni prvenac „Stranac u noći” (1987), na kome je počeo saradnju sa kompozitorom Zrinkom Tutićem, po mišljenju Lokneru bio album koji Savić potom nije prevazišao.
Lokner je podsetio da je devedesetih Saviću u Hrvatskoj prilično opala popularnost, koju je uspeo povratiti dvehiljaditih nastupima u Srbiji i, između ostalog, objavljivanjem albuma obrada „Vještina” i „Vještina 2”, koji su kao uspešni projekti „pokazali njegovu vokalnu autentičnost i originalnost”.
„Postao je neka vrsta pop pevača koji je stekao neku vrstu etabliranosti na svoj mejnstrim način i karijera mu je išla utabanim stazama”, ocenio je Lokner.
Savić je osamdesetih pored dva albuma Dorijana Greja, sarađivao sa Ekatarinom Velikom na albumu „Ekatarina Velika” (1985), kao i sa producentom Mitrom Subotićem Subom, ali Lokner primećuje da su te epizode imale „nebitnu ulogu za njegovu solo karijeru”.
„Veliki deo novije publike je po strani stavio njegov rad za vreme novog talasa. Mada to postoji kao bitni deo istorije – nije toliko u glavama ljudi. Njegova okrenutost popu je potpuno preokrenula stvari da se zaborave detalji koji su ga činili kao kreativnu ličnost”, naveo je Lokner.