Kvar sistema za pregled prtljaga prizemljio avione

Putnici koji su proteklih dana morali da čekaju na beogradskom aerodromu zbog pomeranja ili otkazivanja pojedinih letova aviona „Er Srbije”, što zbog olujnih oblaka, što zbog odloženog ulaska planiranih aviona u flotu, juče su naišli na novu prepreku.

Naime, kako su saopštili iz ove avio-kompanije, razlog za odstupanja od reda letenja bio je kvar sistema za pregled prtljaga. Zbog toga je „Er Srbija” pozvala putnike da dođu na aerodrom najmanje dva i po sata pre planiranog poletanja zbog velikih gužvi.

Kako je navedeno u zvaničnom saopštenju, „zbog pomenutog kvara, koji se desio u jutarnjim časovima, moguća su značajna odstupanja od planiranog reda letenja avio-kompanija koje poleću sa Aerodroma ’Nikola Tesla’ Beograd, uključujući i ’Er Srbiju’”. Promene su nastale juče tokom jutarnjeg talasa, ali je vrlo moguće da će uticati na posledična kašnjenja tokom čitavog dana i večeri, navodi „Er Srbija”.

Jirži Marek, prvi čovek „Er Srbije”, pojasnio je u intervju Tanjugu „da je bilo više faktora, a najveći faktor je što je poslednjih mesec i po dana bilo olujnih oblaka u Beogradu skoro svaki dan, čega nije bilo pre. Drugi značajan faktor je odložen ulazak planiranih aviona u flotu. Imamo odlaganje od mesec i po dana za ATR, koji će najverovatnije stići ove nedelje, umesto u maju kako je trebalo, a čekamo i na dve letelice koje treba da nam stignu od druge avio-kompanije, koja nam obezbeđuje i avion i posadu. Trebalo je da ta tri aviona lete od 15. juna, i kada bi sve to zajedno funkcionisalo, moglo bi da apsorbuje deo naših obaveza, ali ne i sve.”

Upitan da pojasni da li olujni oblaci stvarno mogu biti toliki problem, prof. dr Petar Mirosavljević sa Saobraćajnog fakulteta kaže za „Politiku” da je samo tokom oluje sa grmljavinom zabranjeno tankovanje avio-goriva, a ako je samo kiša bez grmljavine problema nema. Oluja sa grmljavinom označava da su osmotreni grmljavinski oblaci u krugu poluprečnika do osam kilometara od referentne tačke aerodroma i tada vazduhoplovi ne mogu da se snabdevaju gorivom. Organizator saobraćaja obavezno o položaju grmljavinskih oblaka obaveštava lica zadužena za snabdevanje i šefu smene izriče zabranu punjenja gorivom. Ako je obaveštenje oluja sa grmljavinom u blizini aerodroma označava da su osmotreni grmljavinski oblaci u pojasu širine od osam do 16 kilometara od referentne tačke aerodroma i tada avioni ne mogu da se snabdevaju gorivom.

– U slučaju, da su osmotreni grmljavinski oblaci u pojasu širine od osam do 16 kilometara od referentne tačke aerodroma, organizator saobraćaja upozorava da se snabdevanje avio-goriva mora vršiti uz smanjenje protoka avio-goriva i pojačane mere opreznosti – kaže naš sagovornik.

Kada je reč o odloženom ulasku planiranih aviona u flotu koji je takođe bio razlog pomeranja letova, prof. Mirosavljević ističe da avion ATR nikako ne može na linijama preko vremena leta većeg od jednog časa da menja „erbas”. ATR je sporiji od „erbasa”, koji je turbofenski (jedan od najsavremenijih aviona). On leti značajno brže i na većim nivoima krstarenja, a ima i veći kapacitet putničke kabine.

– Mišljenja sam da odeljenje za planiranje letova „Er Srbije” nije pravilno sagledalo rizike realizacije plana i da se mora ponovo formirati plan realizacije – kaže on i dodaje da ako je juče novi razlog za pomeranje letova bio kvar sistema za pregled prtljaga nije jasno da li su se baš svi pokvarili u isto vreme, jer ih ima više. Na pitanje da li zna da li mi imamo uopšte dovoljno aviona i da li su oni naši ili se iznajmljuju, odgovara da nema tu informaciju.

– Generalni direktor „Er Srbije” je između ostalog rekao: „Čekamo i na dve letelice koje treba nam da stignu od druge avio-kompanije koja nam obezbeđuje i avion i posadu.” Ako avioni pripadaju drugoj avio-kompaniji, a „Er Srbija” dobija avion sa posadom, mišljenja sam da se radi o ugovoru o iznajmljivanju aviona sa posadom. Ovo implicira da se ne iznajmljuje samo avion već i letačka posada. To dalje može da implicira da nema dovoljno i obučenih letačkih posada u letačkoj operativi kompanije „Er Srbija” – zaključuje prof. Mirosavljević.

Inače, direktor „Er Srbije” je govoreći o proširenju flote rekao da kompaniji trenutno nedostaju tri aviona. „Jedan avion koji je trebalo da stigne u maju još je na čekanju jer nisu stigli rezervni delovi koje čekamo, ali se nadamo da će biti tu ove nedelje, do četvrtka ili petka, i verujemo da će do juna biti u upotrebi. Imamo i jednu kompaniju koja leti za nas od početka godine, za koju se ispostavilo da na nju ne može da se osloni, za vreme Uskrsa su nam stvorili neke probleme i prekide, pa smo odlučili da to promenimo jer nismo želeli da sa njima radimo tokom leta. Bilo je potrebno, dakle, da uzmemo drugog operatera, koji će nam ustupiti avion E90, koji stiže u sredu i leteće za nas od četvrtka, još dva aviona ćemo da tražimo od ovog operatera kako bismo nadoknadili druga dva aviona koja nam nedostaju. Kada je reč o našoj floti, osim ATR koji dolazi ove nedelje, imamo i jedan ATR koji treba da stigne u avgustu, a čim dođemo do sredstava nastavićemo da se širimo. Ali i taj rast je već bolji od planiranog”, rekao je on.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Prava Pekara počinje sa radom u Smederevu!

Radno vreme objekata je od 06 do 18

Očekujemo Vas!