Banka je dužna, naglašava, da zatraži saglasnost NBS za podizanje naknada, kao i da obavesti klijenta o poskupljenju dva meseca unapred.
Prvog septembra prestaje da važi dogovor Narodne banke Srbije i poslovnih banaka o zamrzavanju cena naknada i provizija. To znači da bi i brojne usluge mogle da budu znatno skuplje. Od čega će zavisiti da li će banke vratiti cenovnike na nivo od 1. januara 2021. godine?
Razgovor Nikoline Rakić sa Vladimirom Vasićem
Stručnjak za finansije Vladimir Vasić kaže da ne mora da znači da će banke poskupeti svoje usluge, ali da imaju pravo da odmrznu cenovnike.
Ono što je bitno za građane, ističe, jeste da će banke morati da traže saglasnost NBS za podizanje naknada.
Koliko će biti eventualno poskupljenje, napominje, zavisi od banke do banke, njihove procene i tržišne utakmice.
Banka je dužna, naglašava Vasić, da obavesti klijenta i dostavi mu informaciju o poskupljenju dva meseca unapred.
„Način na koji dostavlja, to je dogovor između klijenta i banke, to je obično imejl, SMS, Vajber ili neka od drugih sredstava komunikacije, ali mora da obavesti“, napominje Vasić.