Zbog kompjuterske greške u Banci Irske omogućeno klijentima da podignu novac koji nemaju

Klijenti Banke Irske mogli su u utorak i sve do srede ujutro da podignu novac koji nisu imali zbog kompjuterske greške koja je zaustavila i mnoge onlajn usluge te banke.

Prekid je omogućio nekim klijentima da prenose i povlače sredstva „iznad svojih normalnih granica“, saopštila je Banka Irske.

Klijenti su mogli da svaki put podignu do 500 evra svojom karticom Banke Irske, potvrdila je banka agenciji Asošiejted pres. Takođe su mogli da prenesu sredstva sa svog računa u Banci Irske na drugi račun i tada podignu i do 1.000 evra, saopštila je ta banka.

Kako se vest širila društvenim mrežama, pojavile su se slike i video snimci ljudi koji stoje u redovima ispred bankomata u nadi da će dobiti „besplatan novac“.

Kako se u utorak činilo da je sve više ljudi u velikom broju stizalo do bankomata, na društvenim mrežama su počele da se pojavljuju slike policije koja čuva stražu u blizini.

Banka Irske, međutim, upozorava da će sva ta povlačenja novca biti zaduženje na računima klijenata.

„Svi transferi i povlačenje novca biće primenjeni na račune klijenata danas“, navodi banka u saopštenju. „Pozivamo svakog klijenta koji se može naći u finansijskim teškoćama zbog prekoračenja na svom računu da nas kontaktira“, dodala je ona.

Uz povlačenje novca, tehnički problem je takođe uticao na mnoge usluge onlajn i mobilnih aplikacija. Na društvenim mrežama frustrirani klijenti su prijaviljivali da ne mogu pristupiti svojim nalozima ili videti uplate.

Neki su imali teškoće pri kupovini bez mogućnosti da provere stanje na svojim računima, a drugi su primetili da ovo nije prvi put da je tehnički problem u banci uticao na njih, ukazujući na junski problem koji je na sličan način prekinuo pristup onlajn uslugama.

Banka Irske saopštila je da su njene onlajn usluge u sredu ponovo proradile, ali da bi aplikacija banke mogla da bude spora jer banka nastavlja da sustiže obradu plaćanja.

„Iskreno se izvinjavamo zbog poremećaja koji je izazvao ovaj prekid – znamo da smo pali daleko ispod standarda koji naši klijenti očekuju od nas“, saopštila je banka.

Irski ministar finansija Majkl Mekgrat je saopštio da je tražio od Centralne banke Irske koja reguliše Banku Irske, „da uspostavi potpuni bilans“ poremećaja rada i šta se može učiniti da se takvi problemi izbegnu.

„Pružaoci finansijskih usluga moraju da urade sve što je potrebno da bi osigurali kontinuitet usluge za svoje klijente“, ukazao je Mekgrat u saopštenju. „Prekid bankarskih usluga može imati značajan uticaj na lične živote ljudi i na vođenje preduzeća. Klijenti s pravom očekuju visok kvalitet usluge i mogućnost da imaju nesmetan pristup uslugama“, upozorio je on.

U saopštenju je Centralna banka potvrdila da prati situaciju i da je započela proces uspostavljanja potpunog bilansa ovonedeljnog poremećaja rada Banke Irske.

„Kada se javljaju problemi koji utiču na klijente, očekujemo da ih banke hitno otklone“, rekao je regulator. „Zahtevamo od banaka da isprave stvari tamo gde su napravili greške ili naneli štetu klijentima“, navela je Centralna banka.

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Prava Pekara počinje sa radom u Smederevu!

Radno vreme objekata je od 06 do 18

Očekujemo Vas!