Tajni kupci proveravali su uslugu u bankama, supermarketima, ugostiteljskim objektima i na benzinskim pumpama. Ispitivali su koliko prodavci poznaju proizvode koje prodaju, koliko se interesuju za potrebe potrošača, da li ih pozdravljaju kada uđu u prodavnicu, ali i da li im se zahvaljuju na poseti.
Miroslava Nadaždin iz agencije za istraživanje tržišta ističe da je pozdrav potrošačima važan jer predstavlja prvi susret kupca sa kompanijom.
„Prodajno osoblje su takoreći brend-ambasadori. To je možda prejaka reč, ali je prvi utisak koji kupac stiče sa kompanijom preko prodajnog osoblja. Istraživanja govore da se tri četvrtine kupaca vraća kompaniji i proizvodu usluga gde su bili zadovoljni, kao i gde su zapamtili dobar odnos prodavaca prema njima“, objašnjava Nadaždin.
Topla dobrodošlica je i kupcima najčešće najvažnija.
„Imate baš ljubaznih, ali i arogantnih“, priča jedna sugrađanka.
Kupci se danas najčešće žale da od proizvoda nisu dobili ono što su očekivali, kažu u Republičkoj uniji potrošača.
„Poželjno je da imaju dobru poslovnu praksu i kada zakon ne propisuje obavezu da vrše zamenu, na šta nam se potrošači najčešće žale. Kada kupe, recimo, patike, pa im veličina ne odgovara, što naknadno utvrde, da im trgovac izađe u susret. To nije njegova zakonska obaveza, ali bi bila dobra poslovna praksa“, priča Vesna Perinčić iz Republičke unije potrošača.
Ako niste zadovoljni uslugom, prvo se obratite trgovcu, a ukoliko se žalba ne usvoji, naredna adresa je tržišna inspekcija.