Putnici iz autobusa na liniji 56 koji su lakše povređeni u sredu uveče, kada je za volanom preminuo vozač, oporavljaju se. Kolege i prijatelji još su u šoku zbog svega što se dogodilo.
U GSP-u kažu da vozači idu na redovne zdravstvene kontrole i da imaju panik-taster u kabinama. Nažalost, neke nesreće ne mogu da se spreče, prenosi RTS.
Vozač gradskog prevoza na liniji 56, koji je u toku vožnje preminuo, više od 20 godina radio je u toj firmi. Obavezan lekarski pregled uradio je 10. oktobra prošle godine i dobio uverenje da je sposoban da vozi, kažu u Gradskom saobraćajnom preduzeću.
– Nije se žalio da je imao neke poteškoće, poslednje dve nedelje imao je dosta slobodnih dana, tako da dosta nije radio, pa ne možemo da kažemo da je umor u pitanju – kaže Slavica Stevanović iz GSP-a.
U svim vozilima javnog prevoza postoji panik-taster za gužvu u saobraćaju, nezgodu, pa i za slučaj da vozaču nije dobro. On ima pravo da zaustavi vozilo i pozove Hitnu pomoć, a onda da javi dispečeru koji šalje drugog vozača.
Preminuli kolega nije pritisnuo panik taster, tvrde u GSP-a. Vozači lekarski pregled obavljaju na svakih godinu dana. Posao profesionalnih vozača smatra se stresnim i rizičnim.
– Lekarski pregled može da utvrdi da li postoje neka stanja koja su akutna ili hronična i koja ga onemogućavaju da vozi. Ja ne znam šta je tačno uzrok pogoršanja stanja vozača koji je preminuo, ali takvi događaji su mogući jer vi ne možete baš kompletno da predvidite šta će se dešavati – napomenuo je prof. dr Medicinskog fakulteta Petar Bulat.
Ni dugogodišnje iskustvo u saobraćaju ne znači mnogo jer su lekarski kriterijumi oštriji za profesionalne vozače zato što su oni odgovorni za bezbednost putnika i drugih učesnika u saobraćaju. Kriterijume na osnovu kojih se izdaje uverenje da li je vozač sposoban da vozi propisuje Pravilnik.
Bulat je rekao da to podrazumeva pregled lekara specijaliste medicine rada, pregled očnog lekara, pregled lekara otorinolaringologa i pregled psihologa i psihijatra.
– Ako opredeljeni lekar vozača proceni da stanje nije dobro, on može da uvede ograničenje i da traži da se i češće rade lekarski pregledi, isto tako šefovi u pogonima ako procene da vozač ima propuste u radu, da je dekoncentrisan, da je često na bolovanju mogu da traže ciljane lekarske preglede – kaže Stevanovićeva.
Lekar popunjava obrazac o zdravstvenom pregledu vozača, u kojem se navodi da li osoba ispnjava uslove za profesionalnog vozača i taj dopis se šalje MUP-u. Ako se utvrdi da vozač više nije u stanju da vozi, ne dobija otkaz, tvrde u GSP-u, već se raspoređuje na drugo radno mesto.