Evropska komisija je ovih dana počela da promoviše produžetak rokova za popravljanje proizvoda, sa ciljem da se u budućnosti uvede takva obaveza za proizvođače. Potrošači bi na ovaj način mogli da uštede novac, bilo bi manje elektronskog otpada, a proizvođači bi imali obavezu da proizvode popravljaju i van garantnog roka. Komisija je najavila da će ovakav predlog povećati broj servisa za popravke , a sa druge strane će motivisati proizvođače da prave kvalitetnije uređaje.
Iz EK su saopštili da žele da pomognu proizvođačima da postanu odgovorniji i da za to budu nagrađeni. Kako je navedeno u predlogu, trebalo bi da se više proizvoda popravlja unutar zakonske garancije, ali da potrošači imaju pravo da uređaje koji su nefunkcionalni poput usisivača, telefona ili tableta poprave čak iako je garancija istekla.
Inače, prema ovom predlogu, prodavci će prilikom reklamacije morati da ponude mogućnost za popravak osim u slučaju kada je to skuplje od zamene. Osim zakonske garancije na ovaj način potrošači dobijaju nekoliko novih prava zahvaljujući kojima će popravak uređaja biti jednostavna opcija. Proizvođačima se tako uvodi obaveza da informišu kupce u kojim slučajevima su dužni da sami poprave uređaje.
Pokreće se platforma preko koje će se kupci lakše povezivati sa serviserima, a uvodi se obrazac za informacije o popravkama koji će kupci dobijati od bilo kog servisera. Na ovaj način biće transparentni uslovi i cene, pa će potrošači moći lakše da uporede te uslove i izaberu najbolju ponudu. Inače, uvodi se i evropski standard za kvalitet popravki.