Iz Konzorcijuma privatnih prevoznika kažu da mora da se nađe trajno rešenje za ovaj ozbiljan problem
Na okretnici autobusa 46 u Mirijevu vozači su, kako javljaju, nedavno ostali bez mogućnosti korišćenja toaleta. Ovo, kako podsećaju, nije prvi takav slučaj na nekom od gradskih terminusa, ali, dodaju, baš zato mora što pre da se nađe trajno rešenje.
– Sada vozači na toj okretnici moraju da se snalaze kako znaju i umeju, ako u toku pauze između dve vožnje žele u toalet. A to su neke osnovne stvari koje bi trebalo da im se obezbede na okretnicama. S jedne strane, imamo to da dovodimo vozače iz inostranstva zbog odliva domaćih, a onda s druge dolazimo u situaciju da na okretnicama, kako što je na primer ova, ne mogu da koriste toalet – navodi Drago Tošić iz Konzorcijuma privatnih prevoznika.
Još krajem prošle godine šoferi su ukazali na taj problem i na drugim okretnicama. Tada su sa okretnica javnog prevoza, poput Cvetkove pijace i Medakovića, povučeni otpravnici, što je prouzrokovalo i zatvaranje sanitarnih čvorova. U međuvremenu, kako saznajemo, prevoznici su uspeli da za svoje vozače koji koriste terminus kod „Cvetka” izdejstvuju da dobiju ključ za te prostorije kako bi mogli da koriste postojeći toalet.
Zaposleni u javnom prevozu u šali kažu da nije problem kada u blizini neke okretnice, na kojoj ne može da se koristi klasičan toalet, ima šumica, ali, nažalost, ima onih oko kojih je čistina. Na takvim lokacijama, kažu, jedini spas je ugostiteljski ili prodajni objekat u blizini gde, ukoliko zaposleni dozvole, mogu da iskoriste toalet. Koliki je problem nepostojanje namenskog toaleta na okretnicama još jasnije je ako se zna da na pojedinim linijama vožnja traje dugo.
Povlačenje otpravnika nije novost. Prema nezvaničnim informacijama, krajem prošle godine, više od 35 odsto terminusa i pre poslednjih povlačenja otpravnika, nije ih imalo.
Pošto već dugo postoji dži-pi-es sistem praćenja vozila, zaposleni u GSP-u kažu da je pitanje koliko je zaista opravdano postojanje otpravnika na brojnim okretnicama, što povlači i troškove ne samo njihovog angažovanja, nego i one za održavanje objekata na tim mestima. Ali, to ne znači da ne treba obezbediti toalete i prostor za osvežavanje vozača u toku pauze.
Ima i onih zaposlenih u javnom prevozu koji smatraju suprotno, da u pojedinim situacijama dži-pi-es ne može da bude potpuna zamena za otpravnike jer otpravnici su jedini koji mogu brzo, kada uoče iskakanja i poremećaje na linijama, da organizuju vozače kako bi se to, koliko-toliko, „ispeglalo”.
I u vezi sa povlačenjem otpravnika sa pojedinih terminusa i u vezi sa nemogućnošću korišćenja toaleta na delu terminusa pitanja smo uputili gradu, ali odgovora juče nije bilo.
Kako za naš list prevoznici ponavljaju, prema ugovoru, grad je u obavezi da obezbedi prevoznicima prohodne trase i okretnice sa pripadajućim objektima.