Nemački autobuski prevoznici sve češće su prisiljeni da ograničavaju ponudu zbog nedostatka vozača, saopštio je Savez nemačkih prevoznika (VDV).
– Meni nije poznata nijedna firma iz sektora autobuskog prevoza koja nije bila prisiljena da ukine barem jednu liniju zbog nedostatka vozača – rekao je predsednik VDV Harald Kraus.
Finansijski uslovi bolji, ali vozača jednostavno nema
Iz ispitivanja koje je među nemačkim autobuskim prevoznicima u javnom sektoru sprovelo krovno udruženje VDV, proizlazi da 77 odsto ispitanih računa sa velikim porastom potrebe za vozačima do 2030. Istovremeno bi do 2030. godine veliki broj vozača mogao da ode u penziju, što bi moglo dodatno da pogorša situaciju sa osobljem.
Kraus je objasnio da je u prošlosti mnogo vozača napustilo prevozničku branšu zbog manjih plata.
– Finansijski uslovi su sada, kada je porasla važnost javnog prevoza, poboljšani, ali jednostavno nedostaje osoblja – navodi Kraus.
On je naglasio da početnička satnica vozača autobusa u javnom prevozu u saveznoj pokrajini Severnoj Rajni Vestfaliji iznosi 15,60 evra što je, kako je naglasio, bolje nego kod konkurentskih preduzeća.
Nepopunjeno 7.800 radnih mesta
Prema istraživanju, 48 odsto ispitanih firmi navelo je da je manjak vozača trenutno njihov najveći problem. Savez međugradskih i međunarodnih autobuskih prevoznika (DBO) naveo je da će do 2030. nedostajati 87.000 vozača autobusa, a trenutno je nepopunjeno 7.800 radnih mesta.
Kako je prošle nedelje naglasio nemački ministar rada Hubertus Hajl, Nemačka se i dalje suočava sa velikim nedostatkom radne snage. On je najavio dalje podsticajne mere za useljavanje radnika u Nemačku.
Savezna kancelarija za zapošljavanje je početkom meseca objavila da i dalje postoji velika potražnja za stručnim radnicima posebno u zdravstvu, IT sektoru, ali i kad su zanati u pitanju, prenose nemački mediji.