Srpska filharmonija i maestro Bojan Suđić otvoriće nastupajuću godinu svečanim koncertom 1. januara od 20 časova u Sava centru, uz specijalne goste
Novoosnovana Srpska filharmonija i maestro Bojan Suđić otvoriće nastupajuću godinu svečanim koncertom 1. januara od 20 časova u Sava centru, uz specijalne goste. Ovaj praznični spektakl spojiće srpsku i svetsku muzičku tradiciju.
Maestro Suđić je u bogatoj karijeri tokom dve decenije bio na poziciji šefa dirigenta i umetničkog direktora Simfonijskog orkestra i Hora Radio-televizije Srbije, i izvršnog direktora Muzičke produkcije RTS-a. Pre toga bio je i šef dirigent i direktor Opere Narodnog pozorišta u Beogradu, rezidencijalni dirigent Kraljevske opere u Stokholmu itd. O predstojećem novogodišnjem koncertu i o potrebi da se osnuje orkestar, koji ćemo uskoro slušati, za „Politiku” kaže:
– Srpska filharmonija u potpunosti je privatan projekat u kulturi i teži promociji srpske muzike i muzičara, te muzike i kulture uopšte. Srpska filharmonija nastaje na temeljima Festivalskog orkestra i hora „Virtuozi”, koji je u samo par godina ostvario značajan broj nastupa, kao i snimke za nemačkog producenta. Muzički događaj na Bemusu sa Najdželom Kenedijem pre godinu dana proglašen je i za koncert godine u „Politici”. Kvalitet i potencijal ansambla, a prvenstveno programsko usmerenje su prepoznati kod veoma uspešnih i kreativnih ljudi, koji žele da novoosnovanoj Srpskoj filharmoniji daju vetar u leđa u svakom smislu. Ovaj orkestar će nastupati širom Srbije, regiona, Evrope i sveta. Smatram da je aktivno širenje naše muzičke kulture kao integralnog dela evropske i svetske kulture obaveza svih nas. Za naše muzičke specifičnosti se treba promišljeno zalagati, ne dozvoljavajući da se prepoznajemo samo kroz egzotične oblike industrije zabave, već i kao u potpunosti evropski kulturni prostor, u kome su naša tradicija i posebnost u potpunosti uklopivi u zajedničko evropsko i svetsko civilizacijsko nasleđe.
Kad je reč o gostima koncerta maestro opširnije navodi da su solisti „dve sjajne primadone sa značajnom internacionalnom karijerom, Dragana Radaković, sopran i Jelena Končar, mecosopran, izvanredni rumunski tenor sa angažmanima po čitavom svetu Remus Alezaroae, kao i naš ’Prvi glas Srbije’, sjajni Dušan Svilar, koji čine kvartet vokalnih umetnika za ovu priliku”.
– Domaću muzičku tradiciju predstavljamo uz frulaše Nedu Nikolić i Nebojšu Brdarića, kao i nastupom sestre i brata Bojane i Nikole Pekovića, s guslama i harmonikom. Izvešćemo kompozicije Čajkovskog, Štrausa, Bizea, Rosinija… do Stevana Hristića, kao i aranžirana dela tradicionalnog srpskog zvuka. Tu su i naši solisti u okviru orkestra i hora, koji dokazuju osnovno usmerenje Srpske filharmonije ka najvišem kvalitetu. Program nudi gozbu za sva čula, i siguran sam da niko u sali neće ostati ravnodušan – dodaje.
Bojan Suđić vredno radi s brojnim muzičarima, pripremajući odlične nastupe, na pitanje da li će biti noviteta u njegovom profesionalnom životu ubuduće odgovara:
– Promene su dobrodošle i neophodne u karijeri, jer teraju na neprestano usavršavanje i napredak. Veoma sam ponosan na ostvarenja tokom decenija rada sa ansamblima RTS-a, svakako i na sve predstave urađene u Narodnom pozorištu, brojne koncerte, turneju i kompakt-disk sa Beogradskom filharmonijom, te na dugogodišnju saradnju sa svim domaćim ansamblima. Brojni su inostrani angažmani s veoma renomiranim ansamblima i solistima, od kojih je najduži bio u Kraljevskoj filharmoniji u Stokholmu, gde sam tokom pet sezona dirigovao više od 150 predstava… Veliku umetničku satisfakciju doživeo sam nedavno sa Niškim i Crnogorskim simfonijskim orkestrima, dok me upravo očekuje saradnja sa Srpskim narodnim pozorištem u Novom Sadu, kao i sa Vojvođanskim simfonijskim orkestrom. Sve to ide uporedo s predanim radom s mojim divnim studentima na Fakultetu muzičke umetnosti, kao i sa velikim projektima Srpske filharmonije, koji nas tek očekuju.
Maestro Suđić je imao privilegiju da tokom karijere izvodi veliki broj dela svih epoha i žanrova, od horskih kompozicija do najvećih simfonijskih i vokalno instrumentalnih ostvarenja, baleta i opera. Da li postoje motivi da se i dalje napreduje, upitali smo našeg sagovornika.
– Izazov mi predstavlja svaki naredni koncert, kroz koji sagledavam sebe i sopstveni napredak i spoznaju. Jedino osećaj da sam bolji od sebe u nekoj ranijoj fazi dovodi do umetničke radosti i želje ka novim interpretacijama, već izvođenih ili potpuno novih dela. Dirigovanje pruža mogućnost za dugotrajno napredovanje. Nekada sam negodovao na uvrežene stavove među muzičarima, kako dirigenti tek posle 40 godina života dolaze u svoj zenit, jer sam sebe smatrao uspešnim i dobrim dirigentom u znatno mlađim godinama, na krilima priznanja i brojnih koncerata širom zemlje i inostranstva. Danas bih, ipak, tu granicu pomerio na još kasnije godine, barem u sopstvenom slučaju, jer mi se čini da sam danas značajno bolji dirigent, nego pre samo godinu ili dve. Dok imam takvo osećanje vredi se i baviti umetnošću i prenositi svoja znanja i umetnička uverenja ansamblima i publici – zaključuje Bojan Suđić.