U saobraćajnim nesrećama u Srbiji mesečno strada jedno dete a 110 biva povređeno dok na godišnjem nivou u udesima pogine 110 osoba starosti od 15 do 30 godina, rečeno je danas u Kragujevcu na tribini povodom Svetskog dana žrtava saobraćajnih nezgoda.
Srbija je, prema rečima učesnika tribine, među tri najlošije plasirane evropske zemlje po stanju bezbednosti saobraćaja i za evropskim prosekom u toj oblasti zaostaje 15, a za Švedskom 20 godina.
„Godišnje u nezgodama izgubimo 110 mladih od 15 do 30 godina starosti, skoro 7.000 što teže, što lakše povređenih. Konstantno gubimo mladu snagu ovog društva koji su direktno ubijeni u saobraćajnim nezgodama“, rekao je na tribini master inženjer saobraćaja sa Instituta za urbanu mobilnost Igor Velić, a preneo portal Glas Šumadije.
On je kazao da društveno-ekonomski troškovi saobraćajnih nezgoda na godišnjem nivou iznose 4,1 milijardu evra.
Prema rečima Velića, model aktivne bezbednosti saobraćaja koji je dao najbolje rezultate u Evropi, takozvana Održiva urbana mobilnost, podrazumeva da se grad prilagodi čoveku, a ne mašini, a prioritet su ranjivi učesnici u saobraćaju, deca, pešaci, biciklisti i osobe sa invaliditetom.
„Sve ono što je u Evropi dalo rezultate ka smanjenju saobraćajnih nezgoda i zaštite ljudskih života, kod nas politička i stručna elita odbija da prihvati i primeni. Zato mi nemamo biciklističke staze, nemamo zone sporednog saobraćaja, ulica je dizajnirana tako da samo zadovolji potrebe za motosaobraćaj“, kaže Velić.