U Srbiji, u oko 2.500 marketa, traje akcija „Najbolja cena“, tokom koje je na sniženju 80 kategorija proizvoda. Cene su u proseku snižene za gotovo 27 odsto. Ušteda za potrošače, a u marketima veći broj kupaca.
“Najbolja cena” – oznaka pod kojom je oko 700 artikala sniženo od 7 do 58 odsto. Rafovi puni poizvoda, a marketi kupaca.
“Kupujem i puno mi je značajno. Kupim čak nešto i što neplaniram ako je na akciji, a sviđa mi se” kažu građani i dodaju: “Što se uzima osnovne namirnice i ovo, te cene odgovaraju. Gledam, gledam i da l su na sniženju. Evo sad tražim ovde, gledam, kako da ne. Sad sam baš došao prvi put da pogledam. Kaže supruga pogledaj pa da vidimo. Značiće sigurno ističu građani.
Na sniženju su prehrambeni, proizvodi za ličnu higijenu i kućna hemija. Uglavnom roba domaćih proizvođača.
“Zainteresovanost potrošača je jako velika. Početni komentari su jako pozitivni. Dopuna zaliha je na svakodnevnom nivou. Istakla bih i to da su u ovu akciju uključeni, kako artikli iz naše robne marke, tako i artikli i naših poznatih dobavljača čiji je kvalitet prepoznatljiv na tržištu” kaže Jovana Tomović, TP “Morava” – DTL.
Akcija koja je plod saradnje države i privrede trebalo bi da omogući građanima da kupe više proizvoda za manje novca i da uštede.Procenjuje se da će domaćinstva kupovinom proizvoda koji su obuhvaćeni ovom akcijom mesečno moći da uštede od 8.000 do 22.000 dinara.
“Najbolja cena” donosi koristi i prodavcima, smatraju ekonomisti.
“Prodavci će jednostavno sa većim obrtom, takođe, imati svoju korist jer će povećati prodaju tih proizvoda i svakako i oni će biti na određenom dobitku. Ovo je mera koju nosioci ekonomske politike primenjuju u mnogim zemljama u svetu i u razvijenim i u nerazvijenim i jednostavno to je nešto što treba da da efekat”, ističe prof. dr Petar Veselinović, ekonomista.
Akcija „Najbolja cena“ u oko 2.500 marketa u Srbiji trajaće do kraja oktobra.