Rad pod naponom je odgovoran i rizičan

Dispečerske ekipe „Elektrodistribucije Srbije” uvek imaju posla, bez obzira na vremenske prilike, ali nevreme, kiša, vetar, pa i visoke temperature, dodatno utiču na broj kvarova na mreži.

Dispečerske ekipe „Elektrodistribucije Srbije” tokom jednog od najdužih toplotnih talasa svakodnevno su se na terenu uspešno borile s ekstremno visokim temperaturama da bi domaćinstva i privreda imali pouzdano i neprekidno snabdevanje strujom.

– Uprkos vrućini koja traje danima, sistem je stabilan. Dispečerske ekipe na terenu rade u otežanim uslovima, ali se poštuju pravila za rad na otvorenom pri visokim temperaturama. Posla ima, intervencija na mreži takođe. Pored uobičajenih intervencija na mreži, usled povišenih temperatura dolazi do zagrevanja i isključenja transformatora, ali brzo reagujemo i sve je pod kontrolom. Dispečerski centri i ekipe ulažu maksimalne napore da se eventualni prekidi u napajanju reše u najkraćem roku – rekao je Nebojša Stojanović, koji kao direktor Odseka za upravljanje Beograd nadzire distribuciju električne energije za više od milion korisnika.

Smene dispečerskih ekipa traju po 12 sati, a radi se u objektima ili napolju, na otvorenom, na banderama ili na zemlji. Ekipama je obezbeđena dovoljna količina vode kako bi se rashladile, prave pauze u dispečerskim bazama, gde se presvlače i nakon kratkog predaha ponovo izlaze na teren.

– Kad imate dobru organizaciju, stručnost i poverenje, uspeh je zagarantovan. To potvrđuje tim koji besprekorno funkcioniše dugi niz godina – kaže Stojanović.

Dispečerska ekipa, koju čine Žarko Vojvodić i njegov pomoćnik Milan Kostić, kaže da uvek imaju posla, bez obzira na vremenske prilike, ali nevreme, kiša, vetar, pa i visoke temperature, dodatno utiču na broj kvarova na mreži.

– Naš posao je rizičan i odgovoran, jer radimo pod naponom. Kad se desi kvar, prvi izlazimo na teren, rešavamo situacije ili pripremamo uslove za dolazak ekipa iz službi održavanja. Posla ima i leti i zimi. Leti je, uglavnom zbog korišćenja klima-uređaja, koje skoro svaka kuća ima, povećana potrošnja električne energije, a to predstavlja veliko opterećenje za elektroenergetski sistem – kaže Žarko Vojvodić, vođa dispečerske ekipe.

Kad govorimo o prosečnom broju dnevnih intervencija, pravila nema. U letnjem periodu prosečan broj intervencija je oko 20, nekad i više. Sve zavisi od toga o kojim je poslovima reč, nijedan izlazak na teren nije isti. Važno je da se situacija reši i da svi dobiju struju u najkraćem roku.

– Nakon prijave kvara dispečeri iz Odseka za upravljanje daju nalog s podacima – ime, prezime, adresa i kontakt telefon. Svaki izlazak na teren je priča za sebe, nikad ne znamo šta nas očekuje. Nakon dolaska na teren, utvrđujemo o kakvom je kvaru reč i, ukoliko smo u mogućnosti, otklanjamo ga odmah, bilo da je reč o kvaru na stubu ili u ormanu. Najviše posla imamo u centru grada, jer je broj korisnika veliki. Sistem mora da funkcioniše da bi svi potrošači imali struju, a mi, zaposleni u „Elektrodistribuciji Beograd”, tu smo zbog njih, da sve potencijalne kvarove rešavamo brzo i efikasno – objašnjava Vojvodić i dodaje da teren poznaje kao svoj džep, jer u „Elektrodistribuciji Srbije” radi 27 godina.

Glavni elektromonter Vladimir Kovačević kaže da su dispečerske ekipe uvek na prvoj liniji udara, rešavaju situacije na terenu.

– Radimo na naponima od 110 kV pa sve do 0,4 kV. Dajemo dozvole za isključenja, pripremamo remonte, obezbeđujemo uslove za rad drugim službama, a sve s ciljem da se situacija reši i da potrošač dobije električnu energiju što je pre moguće – ističe on.

Milan Kostić radi u dispečerskoj ekipi oko godinu i po.

– Da biste postali samostalan dispečer na terenu potrebno je iskustvo od minimum pet godina. Rad pod naponom je ozbiljan posao, rizik je veliki i naš je zadatak da pazimo jedni na druge, kako bismo neželjene posledice sveli na minimum. Prilikom dolaska u bazu, prvo proveravamo opremu, jer je sigurnost zaposlenih na prvom mestu, pa onda slede dalje aktivnosti. Naš dan je nepredvidiv, ne znamo koliko će biti kvarova i koje vrste. Kad je loše vreme imamo najviše kvarova na mreži, dok u letnjem periodu veliko opterećenje najviše „pogađa” trafostanice, jer ne mogu da izdrže tu temperaturu, kako danju, tako i noću. Na svaki prijavljeni kvar dužni smo da izađemo i da ga otklonimo. U kontaktu s ljudima imamo lepih i manje lepih situacija, ali pamtimo samo one pozitivne, pre svega pohvale, jer nam je zadovoljstvo korisnika na prvom mestu – rekao je Kostić.

Na vrelini u Zaječaru

Popravljaju i ono što drugi pokvare

Na temperaturi koja je premašivala 35 stepeni Celzijusa monteri „Elektrodistribucije Srbije” radili su na terenu u Zaječaru, gde su privatni izvođači radova na toplifikaciji pokidali kablove. Da bi se otklonio kvar ekipe „Elektrodistribucije” morale su da razbiju trotoare, stepeništa i iskopaju veliku količinu zemlje, ali su i pored teških uslova i visoke temperature uspešno završile posao.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Prava Pekara počinje sa radom u Smederevu!

Radno vreme objekata je od 06 do 18

Očekujemo Vas!