Nedostatak sezonske radne snage, autobuski prevoz od podgoričkog aerodroma do centra glavnog grada, nerešena pitanja buke i čistoće, loša saobraćajna povezanost, saobraćajna gužva i gužve na graničnim prelazima, nedovoljan broj graničnih policajaca na obali, nemogućnost plaćanje parkinga strancima SMS-om, neadekvatan inspekcijski nadzor, neorganizovana pripravnost pojedinih domova zdravlja, nedostatak parking mesta na naplati prema Crnom i Biogradskom jezeru… ključni su problemi sa kojim se Crna Gora suočava u susret letnjoj turističkoj sezoni.
Isti problemi prisutni su već godinama, što je vlada Crne Gore nedavno primetila na jednoj od svojih sednica. Iz Ministarstva turizma, ekologije, održivog razvoja i razvoja Severa “Vijestima” je rečeno da je krajem marta na sednici usvojen ovogodišnji Plan pripreme letnje turističke sezone.
“Kako bi se ovi izazovi prebrodili i negativni učinci na sezonu u što većoj meri sveli na minimum, od nadležnih institucija se očekuje intenziviranje i pravovremeno preduzimanje mera kako bi letnja turistička sezona bila uspešna. Imajući u vidu da je turistički proizvod kompleksan i zavisan od brojnih faktora, nužna je koordinirana aktivnost svih institucija i firmi kako bi se postigli zadovoljavajući rezultati”, poručili su iz resora na čelu sa ministrom Vladimirom Martinovićem.
Iz ovog ministarstva ističu kako je jedan od glavnih problema sa kojima se suočavaju nedostatak kvalifikovanih kadrova u turizmu.
“Ljudski resursi, njihova znanja, veštine, sposobnosti i kompetencije ključni su faktor u poslovanju turističkih firmi, a visok kvalitet turističkih usluga prie svega zavisi od raspoloživog broja zaposlenih. Imajući u vidu da su plate u sektoru usluga, smeštaja i ugostiteljstva konstantno ispod prosečnih plata na nivou Crne Gore, to je jedan od razloga neatraktivnosti sektora pri izboru budućeg zanimanja”, rekli su u Ministarstvu turizma.