Udeo obnovljivih izvora energije u saobraćaju u zemljama Evropske unije 2022. godine dostigao je 9,6 odsto, što je povećanje u odnosu na 2021. ali je i dalje ispod najvišeg nivoa, postignutog 2020. kada je bilo 10,3 odsto, pokazuju podaci Eurostata.
Potrebno je, kako kažu, veliki napor da bi se do 2030. godine dostigao cilj od 29 odsto, postavljen direktivom EU o promociji korišćenja energije iz obnovljivih izvora. Ova Direktiva takođe nudi zemljama mogućnost da postignu drugačiji cilj: da smanje intenzitet gasova staklene bašte u saobraćaju za najmanje 14,5 odsto do 2030. godine.
Prema podacima Eurostata, Švedska prednjači po udelu obnovljivih izvora energije u saobraćaju sa 29, 2 odsto i već je postigla cilj zacrtan do 2030. Na drugom mestu nalazi se Finska sa 18,8 odsto, slede Holandija, Malta, Belgija, Danska, Austrija, Italija, Nemačka i Španija, sve sa učešćem od oko 10 odsto.
S druge strane, najniži udeo je zabeležen u Hrvatskoj (2,4 odsto), Letoniji (3,1 odsto) i Grčkoj (4,1 odsto).
Najveće povećanje od 2021. do 2022. zabeležena su u Nemačkoj, Holandiji i Mađarskoj, a najveći pad u Hrvatskoj, Letoniji i Sloveniji.
Obnovljivi izvori energije koji se troše u saobraćaju uključuju tečna biogoriva (npr. biodizel koji ispunjava određene kriterijume održivosti i uštede gasova staklene bašte), biometan (tj. gas obnovljivog porekla) i deo obnovljive električne energije koji se troši u drumskom i železničkom saobraćaju.